המסר החריף ממרן רה"י ו'כביש עוקף בעלזא' • האזינו לפרשנים

אייל ראובן No Comments on המסר החריף ממרן רה"י ו'כביש עוקף בעלזא' • האזינו לפרשנים

הפרשנים איתי גדסי וישי כהן בשיחה עם מגישי מהדורת הבוקר, על המו"מ בין דגל ואגודה. המסר החריף ממרן הרב אדלשטיין והמו"מ המקביל של החסידויות עם דגל, מעל הראש של בעלזא

צילום: אביר סולטן \ פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרשן קול חי איתי גדסי ופרשן כיכר השבת ישי כהן שוחחו עם בצלאל ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון), והתייחסו לפירוק השותפות בין שקד והנדל.

ישי כהן: "על ולמה צריך להעיר את האזרחים באמצע הלילה, בהודעה על מפלגה שלא מגרדת את אחוז החסימה בסקרים".

גדסי: "יש כאן מפלגה של אחוז ועכשיו הם מתפצלים. את מי זה מעניין? הויכוח כאן הוא כן ביבי – לא ביבי. לשקד נוח להציג את זה כך והיא חושבת שהפרידה מהנדל תביא לה מצביעים. אבל להערכתי הציבור לא יקנה את זה".

לאחר מכן התייחסו השניים למשא ומתן בין דגל התורה ואגודת ישראל.

ישי כהן: "נכון להבוקר אין התקדמות אמיתית בין דגל ואגודה. בחמישי בחצות סגירת הרשימות אבל חמישה ימים זה הרבה זמן. אנחנו שומעים על מו"מ בין אגודה, כולל בעלזא – לש"ס לצרף את בעלזא לרשת בני יוסף ולפתור את הסאגה. אבל יש קשיים משפטיים בעיקר. כל המבנים צריכים לעבור רשמית לבני יוסף והם לא מוכנים לזה. לכן שכרו עורך דין שימצא פתרון משפטי לנושא ואם הוא ימצא פתרון שיהיה מוסכם על הצדדים תוך שעות ניתן לראות הסכם".

במקביל, הוא חושף: "יש מספר חסידויות שמנהלות מו"מ מקביל עם דגל. והם יציבו אולטימטום לבעלזא להצטרף או להישאר לבד ושהם לא יסכנו את כל אגודה. בבעלזא לא מתרגשים מזה.

גדסי: "דרעי מעורב בנושא. להערכתי ירוצו ביחד, אבל אם לא – זה מאוד דרמטי. יהיו לכך השלכות".

ישי כהן: "יש כאן אירוע שספק אם אפשר יהיה לגשר עליו; ביום ראשון בשבוע שעבר פגישת מו"מ ראשונה בין דגל לאגודה, שעות ספורות לפני – מגיעים בכירי דגל התורה למעונו של מרן הרב אדלשטיין, גפני נכנס בתחושה שהוא יצא עם פתרון. מה שהוא שמע שם מר' גרשון ישירות – גפני והרב קסלר יצאו בהלם. הם לא האמינו למה שהם שמעו עד כמה הוא היה נחרץ. הם העבירו את המסר החריף".



0 תגובות